Oon miettiny treenejä ja varsinkin tulevia treenejä paljon oikeastaan siitä saakka, kun sain uuden ohjelman. Varsinkin flunssan kourissa ollessa ei paljon muuta ole mielessä pyörinytkään kuin treenit.  Lähinnä olen miettinyt sitä vastaako nykyinen ohjelma sitä mitä olen lähtenyt tavoittelemaan? Miun mielestä ei... Liikkeet on ok, treenijako on ok mutta muuten ohjelma ei vastaa tavoitetta eli lihasmassan kasvatusta. Miun mielestä se ei vaan mene niin, että lihasmassaa kasvatetaan maksimaalisesti 8/10-16 toiston sarjoilla. Hölmönä en älynnyt avata suutani, kun ohjaaja esitteli ohjelmaa ja se jopa tuntui ihan kivalta, mutta pidempään miettineenä ei homma miun mielestä toimi.
Tänään töissä ollessa pisti uusimmassa Bodyssa silmään hyvä artikkeli "yksi treenivuotesi". Samalla aloin suunnitella paperille tulevia treenejä ja erityisesti treenien jaksotusta. Nuo pitkät sarjat heitän menemään ja tilalle voima- ja hypertrofiapainotteista treeniä, jossa toistot liikkuu5/6-12 välillä treeniblokista riippuen. Näillä eväillä uskoisin tavoittavani sen mitä olen lähtenyt hakemaan, lihasmassaa fläsän tilalle. Mukaan otan jossain vaiheessa mahdollisesti pienen dietin tapaisen. Mitään "ykkösiä" en treeneissä lähde hakemaan, vaan minimitoistomäärä on tuo 5. Ihan perusliikkeitä varsinkin "voimaviikkoina" eli mavea, penkkiä, kyykkyä soutuja. Ja sitten hypertrofia viikkoina mahdollisesti jotain eristävämpiä liikkeitä. Mahdollisesti myös joitain erikoistekniikoita välillä, sillä ne sopivat miulle todella hyvin!

Siinä alustavaa suunnitelmaa tulevaan vuotta ajatellen. Vielä tässä on muutama viikko aikaa pohtia ohjelmaa lisää ;) Ja mahdollisesti myös keskustella ohjaajan kanssa siitä mitä mieltä asioista oon. Oon vaan liian ujo avaamaan suutani oikeaan aikaan :D Oisko siinä yksi uuden vuoden lupaus? Olla rohkeampi sanomaan mielipiteensä? Mahdollisesti...
1140049.jpg

Huomenna siis taas raudan pariin. Varovaisesti on tarkoitus alotella ja hiljaa hyvä tulee...